La Agencia de Empleo de la Caja de Compensación Familiar de Sucre (COMFASUCRE) forma parte de la red de prestadores del Servicio Público de Empleo, una iniciativa liderada por el Ministerio del Trabajo.
Nuestra misión es facilitar el encuentro entre la oferta y la demanda laboral de manera transparente, ágil y eficiente, contribuyendo así a la dinamización del mercado laboral y al bienestar de la comunidad.
En la Agencia de Empleo Comfasucre, trabajamos para conectar a las personas con oportunidades laborales que se ajusten a su perfil, mientras apoyamos a las empresas en la búsqueda de talento humano calificado. ¡Estamos comprometidos con el desarrollo laboral y social de nuestra región!
Nuestros servicios están disponibles para:
• Personas desempleadas, cesantes o trabajadores activos que deseen mejorar sus condiciones laborales.
• Empresas legalmente constituidas o personas naturales que requieran talento humano para fortalecer su equipo de trabajo.
¿Qué beneficios ofrecemos?
Los servicios ofrecidos por la Agencia de Gestión y Colocación de Empleo son completamente gratuitos e incluyen asesoramiento laboral, capacitaciones, intermediación con empresas y apoyo en la búsqueda de empleo.
• Facilitamos el acceso al empleo a través de herramientas y recursos diseñados para potenciar las habilidades de los candidatos y conectarles con oportunidades laborales acordes con su perfil.
• Nuestro objetivo es ofrecer un apoyo integral y gratuito, impulsando el desarrollo profesional de las personas y el crecimiento de las empresas.
Empleadores
Únase al portal de la Agencia de Empleo Comfasucre y reciba asesoría especializada para encontrar el talento que su empresa necesita.
Le ayudamos a pre-seleccionar y remitir los candidatos más adecuados según sus requerimientos y expectativas. Somos su aliado en la gestión de talento, apoyando el crecimiento y éxito de su organización.
La Agencia de Empleo Comfasucre ayuda a las personas que desean cambiar o mejorar su situación laboral a acceder a empleos de calidad. Para ello, deben registrar su hoja de vida en el Portal del Servicio Público de Empleo, un proceso fácil y completamente gratuito.
Con esta información, realizamos el registro o actualización de los datos en el Sistema de Información del Servicio de Empleo (SISE). Así, podrás visualizar las ofertas, postularte a vacantes de forma autónoma y permitir que las empresas encuentren tu perfil de manera ágil y eficiente.
También puedes autoregistrarte en la siguiente pestaña y seguir las instrucciones. Recuerda, completar tu hoja de vida al 100%.
Talleres de Empleabilidad
Estos talleres son espacios interactivos diseñados para ayudar a los participantes a desarrollar habilidades blandas y competencias claves que facilitan su inserción laboral.
Durante las sesiones, aprenderán herramientas prácticas para mejorar su búsqueda de empleo, fortalecer su perfil profesional y conocer los requisitos para acceder al subsidio de desempleo, si cumplen los requisitos.
El objetivo es brindar un apoyo integral que reduzca las brechas en el mercado laboral y facilite una inserción más efectiva en el mundo del trabajo.
Algunos de los temas que abordamos son:
Entrevista de trabajo – Presentación de hoja de vida – Motivación e inclusión laboral
Nuestros Servicios
Nuestra unidad móvil acerca los servicios de empleo a todos los municipios del Departamento de Sucre, brindando oportunidades a quienes más lo necesitan.
Nuestros servicios incluyen:
• Registro, actualización y orientación de la hoja de vida, donde las personas podrán acceder a oportunidades laborales acordes con su perfil.
• Ofertas laborales y de formación para poblaciones en zonas alejadas de nuestra sede física.
• Procesos de reclutamiento y preselección adaptados a las condiciones geográficas y a los requerimientos de las empresas registradas.
• Verificación y asesoría sobre el subsidio de desempleo.
Comfasucre
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to